2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 16 maj 2012


PROGRAMFÖRKLARING


Ska man hålla på med sånt här får man ha nån slags plan. Lite grann som de där gamla femårsplanerna som Brezjnev & co brukade tota ihop. Fem år verkar emellertid som en smula väl tilltagen tidsrymd och jag har efter långdragna förhandlingar med mig själv kommit fram till att jag nöjer mig med femminutersplaner framgent.

De senaste fem minuterna har jag kommit fram till att en plats som den här bör lämpa sig bäst för att skriva av sig för ros skull. Skrivande för mitt eget skrivandes skull. Jag rippar en gammal framgångsrik idé från Jerry Seinfeld om att ha en show om ingenting. Den enda egenheten som följer med i den här virtuella publikationen är att varje inlägg ackompanjeras av en låt i form av en länk till nämnda låts plats på datawebben. Popskolan by Nigge. Det är så det funkar.

En programförklaring behöver Sovjets nationalsång.

Inga kommentarer: