2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 20 juli 2012

ETT TELEFONSAMTAL


- Hej, är det Niklas jag pratar med? (VM i försäljningsröst)
- Ja, det stämmer. (VM i att låta som om telefoneraren ifråga kan förvänta sig en torped i sin riktning de närmaste timmarna om han inte slutar upp med säljfasonerna)
- Va bra! Jag vill bara bekräfta att vi har ingått avtal igår. (undertecknad förvandlas i vanlig ordning till levande frågetecken)
- Jag har INTE (lite Ulfbågskt inte) ingått något avtal! (med bestämd och myndig stämma. Som sig bör)
- Jaså? Men jag har en anteckning om att du genomförde ett entimmes träningspass igår. Stämmer det? (anteckning? Vem fan för anteckningar om mina tränings(o)vanor?)
- Jo, men...va? Var ringer du ifrån sa du? (det slår mig att han inte nämnde det, men nu måste jag vinna tid)
- Jag ringer från Träningsverket. (va? Är det som Trafikverket eller nåt?)
- Träningsverket? (jag avstår att dra några paralleller till Trafikverket)
- Precis. Och jag har avtalet framför mig här på skärmen. (men hallå eller, nu går jag snart Christer Ulfbåge på den här göken)
- Men jag har inget avtal med er. (så kallad kontrollerad ilska)
- Försöker du tala om för mig att du inte har träningsvärk idag? (är det gym-Mats som ringer?)
Om man skriftligen kunde illustrera fullständig tystnad medelst att simultant svälja ett tjog med flygfän då munnen fastnat i öppet läge så skulle det ha skrivits precis här.
- Jo...visst har jag det. Men vad har det med avtalet du pratar om att göra? (i sammanhanget tämligen adekvat spörsmål om jag får säga det själv)
- Det är ju det som ÄR avtalet. (man verkligen hör versalerna)
- Träningsvärken? (mvh Mr Fågelholk)
- Ja, du fick ta del av vår kampanj och prova på träningsvärk i två veckor och på köpet fick du också vår unika gåva "Så-ont-i-sätesmusklerna-att-det-är-skönare-att-stå-och-äta". (det där låter klart mycket sämre än en dålig bokklubb alltså)
- TVÅ VECKOR? Då vill jag säga upp det avtalet med omedelbar verkan, tack så mycket. (bra comeback där)
- Uppsägningstiden är tre dagar. (bokklubb kom tillbaka)
- Ska jag ha träningsvärk hela helgen?? (lite för gäll stämma, det får jag lov att erkänna)
- Men du, det var väl inte jag som sajnade upp för träningsvärk? (här får jag en väldigt stark lust att gå Lottoreklamsgubbe i telefonen)
- Nej. (5 år gammal)
- Så bra. Uppsägningen är noterad. Ska vi säga att jag ringer på måndag igen då och bekräftar nytt avtal? (jag tror att han känner att han har mig i ett järngrepp)
- Men jag vill inte ha något nytt avtal med er. (utan eftertryck på inte den här gången)
- Nu har ju jag en anteckning om ett träningspass på dig på måndag morgon. Stämmer det? (men ta ditt jävla anteckningsblock och skicka det till Trafikverket)
- Jo, det är ju tanken. (observera att det inte är antecknat mer än mentalt)
- Så bra. Då hörs vi efter helgen. Ha en trevlig helg. Muhahahaha. (klick)

Inga kommentarer: