2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

lördag 25 augusti 2012

DET ÄR LÄTT ATT SEX MÅL I FEL BUR KAN FÅ EN ATT TVIVLA PÅ ENS MENTALA VIGÖR


Nu vet jag ju inte om du som läser det här bryr dig ett endaste dugg om sporten som kallas fotboll. Om du gör det är det rent statistiskt sett tämligen osannolikt att du håller på Ipswich Town Football Club. Det är dock inte endast sannolikt utan faktiskt en realitet att jag håller på detta fotbollslag. Ganska mycket kan man säga. Sedan mer än 30 år tillbaka. Om du vurmar för fotbollen som sport och engelsk sådan kan man tänka sig att lag som Liverpool, Tottenham eller Arsenal kan ligga dig varmt om hjärtat. Då brukar du förmodligen beklaga dig och undra varför du håller på ett lag som inte möter dina resultat- och trofémässiga förväntningar på något vis. Jojo. Jag tänker inte påstå att du inte kan något om fotboll, det skulle förstås vara ett helt vansinnigt påstående. Däremot törs jag påstå att du inte vet ett enda jävla dugg om lidande. Ingenting.

Men det kommer vara bättre imorgon. Det är ju ändå 43 ligamatcher kvar av säsongen att se fram emot.


Jag tar en av varje tack. Och en bricka med shots.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller på Leksand. Jag vet därmed allt om lidande och lider med dig... :-)
/Hasse Å

Nigge sa...

Ja du Hasse. Nu håller ju även jag på Leksand så jag vidhåller min ståndpunkt. Dubbelt lidande slår ditt alla dar i veckan ;-)) (om vi nu ska tävla om det)