2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 30 augusti 2012

VI SAKNAR EN TILLRÄCKLIGT STOR KLÖSMOJÄNG


Det finns en sida på datawebben som har 150 olika klösträd för kattungar att välja på (eller i realiteten deras hussar och mattar förstås). De flesta ser ut som om George Lucas och skaparna av Barbapapa har brainstormat en blöt kväll på sjuttitalet och byggt ihop ett 2½ meter högt misch-masch av överbliven rekvisita till ett klösträd av bibliska proportioner. Det kan man sen kränga för ett par-tre lax. Kattens motsvarighet till fetvilla på Lidingö kan man säga. Fröken Sally har en något mer modest boning. Hårbollarnas etta med kokvrå. Inte konstigt att soffor och dylikt får utstå en risp eller två. Hade jag varit en händig kille skulle projekt Fet Klösmojäng startas omedelbums. Kanske kan man bygga ett träd av Star Wars-mått med hjälp av vedträn, lite tretumsspik och vällagrat hamparep? Jag undersöker saken och återkommer i det föga sannolika utfall som skulle innebära att jag lyckats.

Foto: Sally myser under soffbordet.
Fröken Sally (pre Catolympics)

Imellantiden en bild på Fröken Sally som kanske får er att förstå att det finns en plats åt henne även i mitt hjärta. Jag tänker att det är lite som ett sånt där gammaldags fixat äktenskap där kärleken mellan man och hustru minsann skulle växa fram allt eftersom det heliga förbundet framskred. Fröken Sally och jag jobbar på vår kärlek till varandra och om en inte allt för avlägsen framtid kommer den nog vara tämligen välutvecklad. Låt mig bara inskärpa att jag ser giftermål som helt uteslutet.

Inga kommentarer: