2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

tisdag 4 september 2012

UTDRAG UR SAMTAL MED KATT


- Hej Sally, hur är det med dig? (Det är lätt att i efterhand inse att den här frågan är osedvanligt korkad. Hon har nämligen som princip att aldrig prata på tisdagar.)

-............. (The silent treatment.)

- Har det varit ensamt idag?

- (Nej för fan, jag har haft en väldigt bra dialog med Systersektionens jättepanda som berättade om flykten från Kina. Mycket bra dag på det hela taget.)

Låt mig bara inflika att det är frapperande vilken usel intervjuare jag är och hur urbota dumt det är att försöka föra en dialog med en katt. Som uppenbarligen inte kan prata (men som icke desto mindre mycket väl kan tänkas reflektera över de ställda frågorna enligt textmassan inom paranteserna.)

- Kom ska du få se katten. (FYI så kokar jag potatis när jag säger det här. Vilken katt - eller annat smådjur - vill kolla in när potatis kokar?)

- (Kokar du potatis? Kommer som ett skott. Ska bara bajsa lite i lådan först. I en halvtimme.)

Om jag finge sticka emellan med beskrivning av status: Undertecknad kokar potatis, katt bajsar i låda och en plötslig sällskapssjuka med katt infinner sig. Märklig känsla to say the least. Drypande desperation presenterar nästföljande spörsmål:

- Vill du gå ut Sally? (Bra drag där. Koka potatis och simultant jaga katt i skogen kan vara ett av de sämst kompatibla aktiviteter en människa kan komma på.)

- (Är det potatis inblandat hoppar jag över. Annars ja tack. Låt mig bara poopa färdigt först.)

Nytt instick: Öppnar dörren, katt går ut och embarkerar upptäcktsfärd galore. Samtidigt i köket: potatisen har precis kokat upp och stormkokar. Parallellt i skogen: nybajsad katt planerar the great escape. Räddning: Fru Nygårds, Systersektionen och Lilla Sektionen rullar in på uppfarten. Fru Nygårds räddar potäterna medan operation fånga katt faller på min och Systersektionens lott.

- Kom då Sally, jaaaaaaaa, koooom då. (Med löjligaste rösten norr om Dalporten).

- (Up yours! Jag har ett mission. Kom och hämta mig när du har kokat de där förbannade rovorna som du tjatar ihjäl dig om. Vad mig anbelangar så kan du lika gärna...

Mitt i den här mentala utläggningen Sally är inbegripen med så nyper jag henne som en lejonhona fattar tag i sin lilla Simba. Slut på världsomsegling, slut på frågorna. Dags för mat och potatis. Imorgon introduceras teckenspråk. Kan bara inte gå sämre.

Inga kommentarer: