2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 2 november 2012

ETT TELEFONSAMTAL OM SHOPPING. ELLER VAD DET NU HETER.

Tid: 16.53.
Plats: Smedsbo.

Telefonör: Fru Nygårds (och jag förstås för annars blir det ett väldigt ensidigt telefonsamtal).

- Hejsan! Hur går det för dig?
 
- Det går bra. Hur går det för dig?
 
- Bra. Var är du?
 
- I Smedsbo.
 
- Redan??! (man skulle kunna ha skrivit med versaler här men det känns miljöfarligt på nåt vis).
 
- Öh, ja. Jag jobbade till halv tre och nu är klockan snart fem.
 
- Men du skulle ju shoppa??! (se ovan angående versaler).
 
- Ja, jag har shoppat.
 
- Redan??! (se ovan och hela den biten).
 
Vi får bryta lite i konversationen här och jag får be att fortsättningsvis försöka redogöra för min brist på kunskap för terminologin inom området shopping. Att först gå in på Hifiklubben för att kolla in ett par lämpliga lurar för musiklyssning följt av ett besök hos frisören för att införskaffa vax och schampo, inköp av nya vinterdojor i en så kallad skoaffär, provning av jeans i en affär som saluför byxor och dylikt, sökande efter sandaler (fruktlösa försök kan man säga), pengar i utbyte mot tre paket om 50 st C4-kuvert, tejp, tvättlappar och slutligen ytterligare besök på ett antal affärer för att utröna om någon verkligen inte sitter och trycker på ett par Marshall Major FX-lurar. Det är uppenbarligen inte shopping. Som sagt har jag en smula svag koll på inköpsnomenklaturen, men det förefaller inte som om jag shoppat. På sin höjd har jag varit ute en sväng på stan. Fast kollar man på kontot kan jag svära på att jag har shoppat. Men vi kan väl kalla det en sväng på stan som har haft förödande effekt på saldot. Vi kallar det för det.

Inga kommentarer: