2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 25 november 2012

INDIE I HALLEN

Det kan tänkas att bloggen gett sken av att hallindiebandy och hallindiehockey är lite samma sak. Ingenting kunde vara mer fel förstås. Sen när blev indiebandy och indiehockey samma sport? Skillnaden må bara bestå i att den ena sporten spelas med ihålig boll och den andra med likaledes ihålig puck, men det är ändock en skillnad att ta fasta på.

Lika men ändå inte

 
Den som definitivt har koll på detta är naturligtvis Lilla Sektionen.
 
- Jag är Sverige! (LS)
 
- Vem får jag vara då?
 
- Du får vara Leksand!
 
Wow, här har man tydligen blivit uppgraderad under bortavaron i Afrika. Men sen slår det mig. Vi spelar med boll. Hur bra är Leksand på indiebandy? Snabb googling ger för handen att herrarnas seniorlag ligger i division 5. Ni har just bevittnat hur uppgradering blir degradering på enklaste vis. Vi byter till puck.
 
- Jag är Leksand! (LS)
 
- Vem får jag vara då?
 
- MORA!!
 
Det vore väl puckat att tro nåt annat. Tack för kaffet.

Inga kommentarer: