2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 7 november 2012

VI HÖRS

Det ska alltså resas lite i tjänsten i en dryg vecka framöver. Inte hela tiden, vi håller oss stationerade på en punkt och gör några utstickare så där som man gör. Det här kommer få vissa konsekvenser i vardagen:
 
* Fru Nygårds får det otacksamma jobbet att ensam ha ansvaret för att skjutsa och hämta barn dagis och skola. Utöver detta helt i linje med 50-talsidealen att mannen jobbar och frun sköter barn och hem. Fast plus att hon också jobbar. Just den här punkten känns som att I owe her one.
 
* Hallindiebandyträningen kommer att bli lidande. Möjligen kommer jag lämna instruktioner så att Lilla Sektionen kan nöta fasta situationer på egen hand.
 
* Konstprojektet, a.k.a Pandadokumentationen, kommer att gå i stå. För att uppväga detta ämnar jag fotografera pingviner, elefanter, noshörningar och eventuellt en leopard om de inte sover när vi kommer förbi. Vad pingvinerna anbelangar hoppas jag verkligen att Rico och Skepparn är hemma.
 
* Om det ringer en systerson så får jag svårt att ta samtalet. Såvida han inte ringer på mobilen. Vi får väl se om andan faller på hos honom.
 
Allt är förstås inte negativt. Det kommer att finnas tid att skriva på skivprojektet på planet, jag slipper vara Mora eller Malmö under en dryg vecka samt lär det förhålla sig som så att dit jag ska åka kan man inte vabba.
 
Ja men då hörs vi då. Lite oklart när, men det märks ju. Så att säga.

Inga kommentarer: