2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 30 december 2012

HALLINDIEFOTBOLL FRÅN SJUKSÄNGEN

Alla som haft en rejäl man flu vet att (en) man inte gör många knop under en sådan. Att spela fotboll med Lilla Sektionen är således en aktivitet som är fullständigt utesluten under rådande omständigheter. Fast det går ju att återge en del av vad som sker mellan plastmålen på basis av vad som ljudmässigt går att fånga upp på håll.

- Jaaa, 1-1 till mig! (sjukt bra uppfinning att kunna kvittera ett underläge och samtidigt smyga upp i ledning. Om jag tolkar det hela rätt).

- Du gjorde mål pappa! 4-3 till mig. (överjävligt finurligt att skjutsa in tre baljor från sjuksängen. Lite oroande att Lilla Sektionens försvarsarbete verkar vara under all kritik dock).

- Pappa, du gjorde självmål! (alright, vad ska man säga? Kan man göra tre framåt utan att närvara verkar det fullständigt rimligt att också klanta in en boll i eget nät).

Det hela slutar föga överraskande med att jag förlorar. Jag är ändå nöjd med min insats och om jag tolkar Lilla Sektionen rätt är han skapligt tillfreds med att ha sopat banan med sin fader. Må vara att fadern inte var med i matchen (rent geografiskt), men det får ju faktiskt fadern ta på sig. Tycks han tycka. Kan väl tycka att jag får hålla med om det.

Inga kommentarer: