2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

lördag 20 april 2013

ÄR DET VÅR SÅ ÄR DET

Det finns olika aktiviteter när solen kikar fram och kvicksilvret stiger. Någon kanske byter däck och tvättar bilen, monterar en studsmatta, sätter i ett nät i ett fotbollsmål och bär upp vinterattiraljerna på vinden. En annan kanske fiskar fram ett sponsrat lektält och leker att det är vår. Så pass mycket att enda plagg plötsligt utgör en lätt sommarklänning.

- Ta på dig nåt mer är du snäll. Det är inte så varmt som det kanske verkar (säger fadern som är iklädd de trasiga jobbarjeansen med långkalsingar under, tjock tröja och mössa).

- Du förstår inte hur varmt det är här inne i tältet (lika lite som jag får plats i tältet har jag varit inne i det så det ligger ju nåt i det som Systersektionen säger).

- Jag förstår att jag inte förstår hur varmt det är (jag får ju inte ens plats i tältet som sagt var).

- Förstår du? (nej, jag får ju inte plats i tältet)

- Ja. (nej, se ovanstående paranteser)

Släpp sexåringarna loss, det är vår.

Inga kommentarer: