2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

tisdag 23 april 2013

TERMINATOR

Imorgon ska jag på kurs. Se upp Stockholm.

Det finns många titlar och olika sätt att förvärvsarbeta. En del av mitt jobb innebär numer att vara likvidator i aktiebolag som ska likvideras. Även om det varit en del av min vardag att avveckla bolag under ett dussin år får man ju läsa på när man plötsligt är den som ska skriva på med sitt namn på den streckade linjen. Då kan det hända att man får åka till hufvudstaden för att förkovra sig, som det så fint heter.

Det har slagit mig att det förmodligen skulle medföra en smula större respekt i vissa grupperingar att likvidera annat än bolag, men det är ingen strävan för undertecknad. De kurserna hoppar jag gärna över. För det finns väl kurser för sånt också inbillar jag mig. Kanske en aning mer ljusskygga kan tänkas. Men ändå. Terminator. Det hade varit nåt att sätta på visitkortet.

Inga kommentarer: