2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 16 juni 2013

ATT VARA FÖRÄLSKAD

- Jag längtaj eftej henne.

Ni vet hur längtan kan vara när man blivit förälskad för första gången i sitt liv. Och föremålet för ens beundran befinner sig tre timmar bort. Och är cirkus tio år äldre. Det gör det nästan ännu mer hjärteslitande för en förälder.

Men det är klart det uppstår kärlek när hon spelar fotboll med en, även om det är en vanlig tisdag. Låter en sitta i knät. Ger en 100% uppmärksamhet. Ett faders- såväl som modershjärta blir överhettat varmt av att se det. Förtvivlan hos den lille när hon gått hem till sig på kvällen och lyckan när hon kom tillbaka dagen efter. Att höra henne fråga om han kan skjuta ett hårt skott och han besvarar frågan med en fråga.

- Fåj jag fjåga dig en sak först? Blev du glad näj du kom tillbaka idag och jag vaj häj?

Så klart blev hon glad. Så klart var han nöjd med svaret. Så klart stod jag där och log med ett hjärta så varmt att tischan smälte. Den vars hjärta inte gjort det hade omgående kunnat donera nämnda organ.

Efter att ha spelat fotboll hela helgen, fast utan henne, kom han alltså på vid läggdags att han längtar efter henne, hon den enda. Jag måste gå och köpa nya t-shirts imorgon. Det har snart smält hål i varenda en.

Inga kommentarer: