2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 7 juni 2013

JAG ÄR INTE MARCO PANTANI. TYDLIGEN.

Här hantverksjobbar man en hel nationaldag och följer upp det med att cykla in till stan, gymma och kontorsjobba full arbetsdag. Tour de Falun liksom. Sen kommer Kalle, 65+ och får en att känna sig som 200 år gammal.

12 km cykel enkel väg trampar ju vem som helst. Men jag är ju lite stolt över att ha dragit igång en konditions- och miljöaktivitet av smått episka mått. Att cykla ca 2,5 mil på en dag och dessutom gymma borde ju kvalificera en för nåt slags alternativt Nobelpris i specialidrott, Lilla Jerringpriset eller Bragdguldet i Lego. Men fan heller. Det är då Kalle kliver in på kontoret.

- Är du ute och cyklar? (inte på det viset, utan ute och cyklar med cykelbrallor, cykeltröja och cykelskor)

- Ja, du då? Här ligger det cykelbyxor ser jag.

- Jo, jag har cyklat idag (tänk illa dold oförtjänt stolt ansiktsuttryck). Måste ju ha riktiga grejer. (snackar mumbo jumbo, har ingen aning om cykel som sport. Otur. En ram, två pedaler, två hjul typ).

- Det är bra. Kom ihåg att hjälmen ska av utanför en radie av en meter från cykel. (sånt här är viktigt i cykelsporten, det har jag snappat upp).

- Aj då. Sket sig imorse. Klev in på gymmet med hjälmen på. (lite oklart varför faktiskt, för det såg för jävla korkat ut).

Så här håller vi på ett tag tills han kommer till pudelns så kallade kärna (var kommer det ifrån? Pudel och kärnor? Pumpakärnor eller?).

- Var har du varit då? (så puckat att fråga en rutinerad cyklist, 65+ eller ej).

- Stråtenbo, (det var egentligen så konversationen öppnades upp men det fick inte plats i ingressen) sen cyklade jag till Kvarnsveden, Bäsna, Djurås, Insjön och tillbaka.

Jag var med honom till Stråtenbo, sen tappade jag fokus totalt. Vad håller han på med?

- Hur långt var det då? (korkad kille, veckans understatement).

- Pja, 11 mil ungefär.

VM i löjlig cyklist = jag. Faluns Marco Pantani = Kalle. Vilken pedalkung. Själv kan jag ju fortsätta cykla hela sommaren och återkomma med mina patetiska trampförsök.

Kalle är för övrigt dagens vinnare som österrikare. Det känns som det är honom väl unt.

Vi följer upp det här i september när jag också har cyklat 11 mil. Sammanlagt på hela sommaren alltså.

1 kommentar:

Pantani sa...

"Das also ist des Pudels Kern" säger Dr. Faust (Goethe) när han förstår att i hunden finns Mephisto.