2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 5 juni 2013

LILLA SEKTIONEN TAPPAR KONCEPTET

Här går en annan runt och tycker att uppfostringsjobbet går enligt plan. Snacka om snedseglare.

- Pappa, ska vi spela fotboll? (bra så långt)

- Ja, kom så går vi ut. (as you do)

- Jag behövej Manchestej Jonajtid-handskaj. (här börjar det spåra ur om man säger så)

- Ipswich-handskar menar du? (han kan ju inte ha gått och blivit mentalt rubbad bara sen igår)

- Nej. (konstig blick)

- Va? (jag är något av en one-liner-kung) Varför vill du ha Manchester United-handskar? (mycket befogad fråga om jag får säga det själv)

- Föj att dom äj snygga. (han svarar ungefär som om det hade gällt en Ipswich-souvenir)

Nån måste hållas ansvarig för det här debaclet. Senast jag kollade var det inget större fel på genstegen. Det var inte det här vi önskade i samband med sektionproduktionen. Här torde således en inte obetydlig yttre påverkan vara den primära orsaken till förfallet. Vem du än är, I will hunt you down.

Bonusmaterial:

Vid påföljande fotbollsmatch kallade han mig för farfar.

- Kallade du mig för farfar? (han kallade mig för farfar)

- Ja. (följt av litet skratt och mycket nöjd min)

Vi har en förtroendekris jag och Lilla Sektionen. Utredning pågår.

Inga kommentarer: