2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 15 juli 2013

THE ÄLSK LIST

Något av det finaste man kan göra för sina barn är att vidarebefordra vikten av att upprätta listor av diverse slag. Musik, fotboll eller blommor spelar ingen roll. Systersektionen öppnar dagens listmakande med att något oväntat presentera The Älsk List of the day (av familjen som bor i huset):

1. Fru Nygårds, a.k.a Modern.
2. Fröken Sally (katt).
3. Fadern (det är jag det)
4. Lilla Sektionen

Kanske borde en känna sig hedrad över att få vara med på medaljplats. Kanske borde en ta sig en rejäl funderare över det faktum att en för tillfället har mindre älskpotential än en katt. En katt som enligt säkra källor minglar med skabbrävar i hemmets relativa närhet. Eller så borde en försöka pränta in att i familjen rankar vi alla lika högt (även om jag snarare skulle sätta katten som bubblare än ha den som listmaterial). Och varför lyser Mr Panda med sin frånvaro på listan? Hon måste ha glömt honom. Som jag ser det tar jag det inte på något vis för osannolikt att han störtar in på listan som veckans raket när vi summerar listan nästa måndag. Då tappar en väl medaljplatsen också. Slagen av en fru, en katt och en panda. Hoppas vi inte skaffar fler djur (eller fruar för den delen). Då ligger vi riktigt risigt till, jag och Lilla Sektionen.

Inga kommentarer: