2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 15 januari 2014

SMÅ FRAGMENT AV EN ARBETSDAG

Det är trevligt med folk som är trevliga. Trevligt är bättre än otrevligt om man säger. Men för trevligt blir lite för trevligt. Inte otrevligt men ändå lite för mycket trevligt. Övertrevligt. Ja, men typ så här:

- God fortsättning!

Vi behöver inte gå in på vem hen är eller var hen jobbar på för slags ställe, men det är ett ställe där det är fördelaktigt att vara trevlig. Kan ju vara mer eller mindre var som helst. Utom kanske Skatteverkets förinspelade meddelanden i deras snåriga kundservicetjänst. Ja, men typ så här:

- Du är placerad i kö som betjänas av 46 handläggare. Du har plats 64 i kön. Beräknad kötid uppgår till 24 minuter.

Så långt inget anmärkningsvärt. 24 minuter för att få ställa en fråga till en skattehandläggarkompis är vad man får räkna med i Sverige år 2014. Därmed inte sagt att en är så sugen att hänga i luren en halv fotbollshalvlek. Det har Skatteverket tänkt på och har en formidabel uppringningstjänst.

- Du som bor i Sverige och hellre vill bli uppringd, tryck 1.

Då brukar jag trycka 1 eftersom a) jag bor i Sverige och b) 24 minuters väntande är ju inget alternativ om en ska få något gjort. Så jag trycker 1.

- Nu gjorde du ett felaktigt val. Men du står fortfarande kvar i kön.

1. Det var inte mycket att välja på alltså, men gjorde jag fel så gjorde jag väl det.
2. Jag ville ju inte stå kvar i kön, det var därför jag tryckte 1.
3. På hedersord, jag bor faktiskt i Sverige.
4. Det var lite otrevligt att påstå att jag gjorde ett felaktigt val när det inte fanns något annat val. En liten smula trevligt ändå att jag stod kvar i kön.
5. När ska folk sluta säga god fortsättning? Det är faktiskt vecka 3 nu.

Inga kommentarer: