2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

söndag 2 mars 2014

ATT SE FRAM EMOT NÅGOT

En har väl aldrig riktigt varit med i VM i framförhållning, men 21 maj 2013 var det nära att kvalgränsen klarades. Inte ens jag själv minns att det var så länge sen så hur ska jag kunna begära att ni kommer ihåg att det snart är dags att åka iväg?

Det var alltså en svår fransk period då i maj förra året som fortfarande håller i sig. Fast resan går inte till Frankrike, den går ju till Belgien. Upptrappning pågår, pepp i kvadrat så att säga. Lite så här:

Kollar låtlistor från tidigare spelningar, youtubar och grejar spellistor på Spottan. Som ett barn inför julen. Fast minus jullåtarna.

Uppdaterar mig på belgisk öl och undersöker möjligheterna att äta moules frites utan moules. Borde funka.

Pluggar lite franska glosor. Några fler än merci, merde, je m'appelle och excuse moi. Det skulle vara sweet att hinna plugga in "Hej, jag skulle gärna vilja ha en sån där fräsig konserttröja som du har hängandes på väggen där. Storlek medium tack!". På franska då alltså.

Slutligen funderar jag lite på om bandet som en hommage till mig kan köra den där covern på You Spin Me Around som jag gillar så mycket men som de inte spelar så ofta, men det kanske är lite för mycket begärt? Det är ok om de signerar en tröja och lämnar i entrén istället.

Eventuellt kan ni få höra mer om den här trippen innan avfärd 12 mars. Samt under och efter. Excuse moi för det i förväg.

Inga kommentarer: