2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

lördag 8 mars 2014

BARNKALAS

Några av de bästa kalasen jag känner är barnkalas. Glädje, presenter, tårta och godis. Vad kan gå fel liksom? En dinosaurie i ögat kanske, men det får man räkna som collateral damage.

Utöver födelsedagsfika lägger man (förutom själva barnen, som är ett bra attribut att utsmycka ett barnkalas med) med fördel in ett par aktiviteter av sorten där man dansar, letar, springer eller så låter man bara kidsen spontanbrejka efter eget tycke. Som på det häringa kalajset vi var iväg på idag, jag och Lilla Sektionen. Föredömligt uppstyrt. Förutom att barnen håller så vansinnigt hårt i sitt godis.

'Som att stjäla godis från små barn'. Vad var det för pantad vuxen människa som myntade det uttrycket? Min kompis Fredriks son har aldrig hört det i alla fall.

- Kan jag äta upp resten av ditt godis nu då? (han hade ätit ganska mycket faktiskt och det kanske vore bra om man begränsar sig lite tänkte jag som ansvarsfull vuxen).

- Nej. (kan vara det mest allvarliga anlete jag nånsin tittat på i hela mitt liv)

Han har tydligen mig på sin radar nu den lille gynnaren. När han och Lilla Sektionen skulle avrunda kalaset med att gå ut och gunga bad han mig hålla koll på hans tablettask medan han tog på sig jackan. Den här gången hann jag inte ens fråga (jag hade lika gärna kunnat prata baklänges, det hade inte gjort någon skillnad).

- Ta inget. (han menade det och hade förmodligen skickat efter ett MC-gäng of his choice om jag ens tagit en enda zoo).

Sen gick jag tillbaka in till kalaset för att tacka för oss och fick en dinosaurie i ögat. Så jävla typiskt.

Inga kommentarer: