2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

lördag 3 maj 2014

TIMELINE STRYKTIPSET

Alla som någon gång tippat Stryktipset vet hur det brukar gå. Åt helvete.

Ungefär så här:

0 min: 5-6 rätt. Det är ungefär så många kryss man lyckas krita dit med ett ordinärt 64-raders. Ännu en lördag har en lyckats lura en själv med att det är nu det händer. Bästa tiden på en lördag.

15 min: 3 rätt. Alla halvgarderingar 1X står 0-1. Ännu en lördag har en lyckats lura en själv med att det är nu det händer. Börjar tveka. Big time.

32 min: 7 rätt. Nu börjar det likna nåt (precis som varje lördag, men det har en ju glömt i sitt upphetsade tillstånd av plingeufori).

45 min (även känt som halvtid, OBS! Ej halvlek!): 9 rätt. Precis lagom för att toppa med 13 vid pass 90 minuter + 4 tilläggsminuter.

60 min: 11 rätt. Bara två mål från att nå 13 rätt. En vet att det är för tidigt att ha så många rätt. En vet att det kommer plinga i fel matcher. Men ändå. En hoppas ju. Ännu en lördag har en lyckats lura en själv med att det är nu det händer.

83 min: Fortfarande 11 rätt. Ännu en lördag har en lyckats lura en själv med att det är nu det händer. För nu måste det väl ändå hända? Mål för MK Dons och Peterborough så är en hemma.

89 min: DET ÄR NU DET HÄNDER!

94 min: Ännu en lördag har en lyckats lura en själv med att det är nu det händer. Mål från Swansea, Man United, Cardiff och Swindon. Summa summarum: 7 rätt. Tack för kaffet, vi hörs nästa lördag.

Inga kommentarer: