2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 11 mars 2015

BLOGG #11 - DET ÄR NÅGON SOM FATTAS MIG

Nog är väl allt med? Men det känns som det fattas något. Eller är det någon? Ja, visst är det så att någon inte är med. Vem kan det vara?

30/3 2002, West Ham United - Ipswich Town 3-1, Upton Park (33 871)

Jag fungerar egentligen alldeles utomordentligt som ensamvarg, men det är alltid trevligt med sällskap. Särskilt trevligt sällskap är trevligt. Nu är det inte så att sälliset på matchen ifråga inte är trevligt, men ni vet han min kompis, min kompis som varit med mig på nästan alla Ipswich-matcher upp till denna, han är inte med på Upton Park. Jag löser det genom att sitta och jäsa i en loge i höjd med mittlinjen som en hund utan husse.

Mr Fancy Pants sitter i finlogen
Hur det där med logen gick till vet i fåglarna, mer än att King Daves boss hyr den låda som är mest centrerad på hela bygget och att det fanns plats för hela gänget till den här matchen. En riktigt supporter sitter ju inte i en loge, det säger sig självt. Men sen är det den grejen med att ta seden dit man kommer och gratis bärsa med diverse tilltugg är ändå bra plåster på såren om en säger. Undras vad Min kompis Lasse tycker. Nej just det, han är ju inte med.

Om en får gissa tror jag han hade gillat det ändå. Allt förutom resultatet då. Det är en lite för frekvent förekommande invändning just den här biten med fördelningen av antal mål. Marcus Bent gör sitt för att försöka bättra på Towns målratio, men eftersom han är ensam i sina ansträngningar (bortsett från målskyttarna i hemmalaget då som har toppat spetskompetensformen på området till just den här fighten) blir det till att lämna östra London utan poäng för den här gången. Behållningen i matchens förlängning (före, under och efter alltså):

* Öl och krubb på The Market Porter vid Borough Market före matchen. Grym pub, grym ale och grymt område.

* Öl och tilltugg under matchens gång. 

* Öl och middag på italienska stamhaket i Barnet på kvällen.

Man kommer långt på öl och lite käk. Gott så ändå.

Inga kommentarer: