2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 7 maj 2015

BLOGG #68 - DÅTIDENS SMÅ STORHETER

En av de, i mitt tycke, mysigare arenorna att besöka i den brittiska huvudstaden är Craven Cottage precis nere vid Themsen. Så den här söndagen när vardagslunken från dagen innan lagt sig och övergått i en härlig vilodagslunk instruerar King Dave mig hur jag ska ta mig till Bricklayer Arms på andra sidan av nyss nämnda flod. Inte långt därifrån ligger ännu en trevlig pub och jag finner det för gott att besöka båda två för bästa pre-match experience.

7/10 2007 Fulham - Portsmouth 0-2, Craven Cottage (20 774)

Efter att ha softat järnet på pubarna och sänkt några ale medan ha planerat nästa resa är det dags att traska över bron till rätt sida floden. På tal om nästa resa så är det redan klarlagt när den ska gå av stapeln till följd av att jag tagit på mig reseledarrollen för ett helt gäng av svenska Ipswichsupportrar i februari. Nånting måste man ju göra som föräldraledig tänker jag. Således ska det styras upp inköp av matchbiljetter, bokning av stadium tour, besök på träningsanläggningen, quiz och pub crawl. Men allt har sin tid och nu är det dags att kolla på match i Premier League.

Med dagens ligaplaceringar i åtanke (och med dagens menas 2015) är det lite eljest att det är en match i högsta ligan år 2007. Nuförtiden spelar Fulham i Championship och Pompey i League 2. Men vid tidpunkten för mitt första besök på arenan vid Themsen är gänget från sydkusten topp fem i Premier League efter viktorian på Fulhams hemmaplan. Det går fort utför ibland. Väldigt nöjaktigt för undertecknad att Hermann Hreidarsson skickar in den ena baljan och jag kör en golfapplåd från bortaläktaren som även officiellt är en läktare för neutrala åskådare. Har ej synats på någon annan arena to this day, åtminstone inte av mig.

Tack och bock Craven Cottage för nu, men om du ursäktar måste jag slutföra planeringen inför ITFC Swedens första gemensamma resa.



Inga kommentarer: