2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

tisdag 12 maj 2015

BLOGG #73 - DU HAR INTE VARIT I IPSWICH OM DU HAR INTE HAR SPRUNGIT PÅ ETT GÄNG NORRMÄN

Tjejerna har åkt hem och jag är solokvist. Vad ska man då hitta på måntro? Eftersom måndagen är helt blank i kalendern är det ju lika bra att åka ut till träningsanläggningen tänker jag och kvistar iväg ut till Playford Road. Dessvärre visar det sig svårt att få närvara på träningen, men ibland kan det vara bra att träffa på ett gäng med norrmän.

Jag försöker komma i kontakt med Miss Haycock på ITFC som brukar vara grym på att fixa grejer, men tyvärr är hon busy. Så. Jag träffar på ett gäng med norrmän. Med samlade krafter lyckas vi till slut få access till träningen och sitter och spejar lite vid sidan av träningsplanen. Eftersom sologrejen inbjuder till att hooka upp med lite nytt folk slår jag följe med grabbarna från Tofte, Norge (a.ka.a Tofte Tractor Boys). Så pass roligt har vi att vi käkar en utmärkt middag på en restaurang i stan jag inte varit på tidigare och sedan stämmer träff dagen efter för lite pre-match build up.

30/9 2008 Ipswich Town - Barnsley 3-0, PR (18 177)

3-0, bra match. Ibland kan det vara bra att träffa på ett gäng norrmän för ibland för de nämligen tur med sig. Prova gärna själva nån gång.


Fotnot: Observera gärna att öl inte är nämnt på ett enda ställe i ovanstående text. Det är tydligen legio annars (lite som att bacon och småsektionerna omnämns relativt frekvent i övriga inlägg) på den här bloggen enligt en mig väldigt närstående person. Slut på fotnot. 

Inga kommentarer: