2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

fredag 29 maj 2015

BLOGG #90 - LITE PAUS OCH SEDAN COLCHESTER

Torsdagar är av hävd en dålig dag för fotboll i UK såtillvida att det väldigt sällan finns någon hel-, semi- eller ens kvartsprofessionell fotbollsmatch att närvara på. Således hoppar jag över att gå på fotboll på fotbollsveckans torsdag trots att det finns en amatörfight en timmes bussresa bort. Men med tanke på vädret och att King Dave tycker att jag ska följa med honom till The Mitre för en ale eller två plus sitta i periferin och betrakta vuxna män diskutera öl med en seriositet värdig ett FN-möte.

Eftersom den här serien främst handlar om matchdagar kan vi väl denna gång nöja oss med att jag konstaterar att det finns många kufar i ett lokalt engelskt CAMRA-sällskap (CAMRA = Campaign For Real Ale). Pubhabitatets motsvarighet till en zoologisk trädgårds ansamling av hopplösa lamadjur.

På fredagen är det dags att träffa Ginge för att se Colchester Uniteds nya arena (plus själva laget Colchester United och Peterborough) som ligger en bit utanför stan (man ser den från motorvägen när man kör förbi för övrigt). Så långt utanför att det ska åkas shuttle bus ut dit. Fotboll nuförtiden alltså.

28/1 Colchester United - Peterborough United 2-1, Weston Homes Community Stadium (4 645)

Som sig bör hänger vi på ett publikt hus före matchen, snackar, käkar pub grub och sköljer ner anrättningen med ale (där tvålade jag till er, vem såg den grejen komma?). Sen är det dags för hela den här shuttle bus-grejen och vis av när jag var i Reading har jag inga höga förhoppningar om själva resan. Bra förhoppningsnivå visar det sig. Förutom att det är ungefär lika kul som i Reading så är det dessutom mörkt. Det är ju ändå januari liksom. Vilket också betyder att det är så kallt att fingrarna fryser till is, näsan blir kall som en iste och fötterna lider alla ishelvetes kval. Löser det hela med en varm choklad i halvtid. Chefsgubbe.

Ginge med anhang blir väldigt glada till slut i alla fall pga Colchestervinst och själv är jag nöjd med att ha sett ännu en arena och nästan allra mest nöjd är jag på tåget för det är det varmt och skönt. Om nu någon undrar vart tåget går så är det till London för vidare färd med Northern Line mot Barnet. Var annars hänger jag en fredag kväll i januari? Törs man gissa på en full English till frukost? Jag sätter mina sista sekiner på det.

Inga kommentarer: