2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

onsdag 8 augusti 2012

DON'T CALL ME, I'LL CALL YOU


Utdrag från ett telefonsamtal (ni har förstås redan listat ut att samtalet förs med en av Alans fjorton kusiner):

- Jo, jag har en beef, öh...eller, reklamation hos er. Tekniker skulle ha kommit i fredags men de ringde igår och meddelade försening och att man hoppades kunna komma senast denna fredag (väldigt lugnt och sakligt framfört)

- Det brukar kunna bli så efter åsknedslag och liknande tyvärr (liknande? Typ jordbävning eller?)

- Vi har alltså varit utan uppkoppling i över en vecka och det känns inte bra. Vad gör ni för att ersätta oss för detta? (fortfarande förvånansvärt lugn och saklig, nästan lite cool advokat-stylee)

- Ring oss när allt är lagat och funkar igen så ska vi räkna fram en skälig ersättning (bra där Alans kusin. Så långt inget att klaga på)

- Ok, då gör jag det helt enkelt (snudd på mesig nu)

- Vill du så kan vi skicka ut mobilt bredband och fri surf tills det är löst (Alans kusin går från klarhet till klarhet). Ni kanske behöver göra bankärenden eller så? Det kostar bara 50 kr. (kostar? Sa han kostar?)

- 50 kr?

- Ja, det är ju ändå hårdvara vi pratar om här (öh, jaha. Var hur hård du vill grabben, ni levererar inte tjänsten och nu vill ni ha betalt för det. Fast jag säger ju inte det. Jag säger en annan grej istället)

- Mm du. Jag får kolla det med min fru och återkomma (lite oklart varför jag ska dra in Fru Nygårds i det här, hushållskassan tillåter faktiskt 50 spänn. Men nu har vi ju vårt Zyxel-modem så hårdvaran är en smula överflödig. Det jag skulle vilja ha sagt är att jag inte vill ha nåt mobilt bredband. Jag vill ha tillbaka vårt fasta bredband, vår fasta telefon och inte minst vår TV. Fast jag sa inte det, jag vet. Men det fattar han väl att det är det jag vill?)

Fortsättning följer. Jag känner att det är ett bra förhandlingsläge just nu. Ska bara försöka bli lite mindre dum i förhandlingshuvudet.

Inga kommentarer: