2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 31 december 2012

NYTT ÅR, NYA INLÄGG

Kill your darlings. Vad betyder det? Kanske att man borde korta ner ett projekt med 55 älsklingsskivor till några färre. Men är man emellanåt lite dum i huvudet som jag så kan det hända att man helt bortser från att ta bort en endaste skiva från listan. Och istället lägger till några som inte längre håller måttet med devisen "Det är inte du, det är jag". Under resans gång kan också tänkas att en eller annan platta fallit i glömska och måste smygas in som bubblare. Increase the number of your darlings, så att säga.

Av ovanstående kan alltså bland annat utläsas att det inte kommer vara så mycket fokus på Lilla Sektionen, Systersektionen och Fru Nygårds som brukligt på den här sidan. De kan behöva vila lite från offentligheten även om de kommer dyka upp sporadiskt i vissa av inläggen. De narcissistiska dragen kommer framträda tydligare under början av 2013. Kanske inte så sympatiskt kan tyckas, men förhoppningsvis lämnar ni som varit trogna Popskolan by Nigge under 2012 inte skeppet bara för en sån trivial omständighet.

För att sammanfatta och förtydliga upplägget:

Med start imorgon kommer en av mina älskade skivor att avhandlas per dag. Det kommer handla om musiken, vad skivan betytt, var jag befann mig, personer i min omgivning, händelser i det stora och lilla samt ett bildmässigt ackompanjemang genom en ytterst amatörmässig fotopresentation. I tillägg till detta finns en ny spellista att följa som varje dag uppdateras med några spår från den avhandlade skivan ifråga. Det låter väl lattjo? Då ses vi 2013, väl mött!

Inga kommentarer: