2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

torsdag 9 augusti 2012

FACE OFF


- När vi kommer hem ska du måla våra ansikten pappa (Systersektionen styr upp eftermiddagens verksamhet)

- Ja, näj vi kommej hem ska du måla våja ansikten pappa (Lilla Sektionen, a.k.a Mr Parrot backar upp Systersektionen)

När vi kommer hem målar jag småsektionernas ansikten under överinsikt av farmodern (förutom när hon somnar till på soffan förstås). Vi använder en slags mall (även känt som foton) av två kända karaktärer och jag tar mig ganska rejäla konstnärliga friheter får man nog lov att säga. Mallen har väldigt lite gemensamt med nedanstående karaktärer tagna från verkligheten:

Don't mess with the Small Section


Vi kan väl köra en fråga uppe i högra hörnet av bloggen på vilka två kända figurer det här ska föreställa. Jävligt mycket lycka till. Dagens låt får bli en ledtråd för den ena sektionen.

2 kommentarer:

F. Timeus sa...

Svår! Får man rösta på två olika, för i min värld så är det Darth Maul och Läderlappen. Men så bor jag ju i Kavelmora också...

Nigge sa...

You may select multiple answers. Men inte den kombon. Kul att du håller fast vid Läderlappen och inte nyttjar nymodigheter som Batman.

Lyssna på låten så knäcker du nöten!