2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

måndag 13 augusti 2012

GÖKARNA

Det måste naturligtvis alldeles omedelbart redas ut vad det var för gökar som Lilla Sektionen och Systersektionen skulle föreställa efter att jag målat deras ansikten fulla med slentrianmässigt påförd färg.

Lilla Sektionen må ha sett ut som en Darth Maul in disguise men döm om er förvåning när ni nu läser att ansiktsbilden som försökte ritas av föreställde Spiderman. Svar ja, Spindelmannen. Var inte han med i den där tredje delen av Star Wars? Eller sjätte, beror ju på hur man räknar.

Systersektionen såg måhända ut som om hon varit föremål för ett krogslagsmål. Det begriper ni ju själva att så inte var fallet, ingen sätter ju in en bild av en femåring i ett häfte med bilder av lejon, spindelmän och prinsessor där vederbörande föreställer en förlorande part i en cat fight på stadshotellet i valfri mellanstor svensk stad. Det är ju faktiskt artonårsgräns för att komma in på krogen. Vi saknade bara lite vit färg och hade vi haft det hade ni alla kunnat se att det var Dracula som hon gestaltade.

Dracula och Spindelmannen. Håll utkik efter deras nya film som premiärar nästa sommar: Star Wars 7.

2 kommentarer:

F. Timeus sa...

Jag ska säga att jag inte har lyssnat på låten i det så kallade tävlingsinlägget, sorry. Och när du säger att det är Dracula och Spindelmannen så väljer jag att tro dig på ditt ord, ty du är inte den som jag uppfattar som lögnaktig. Sluta aldrig rita. Eller skriva. Jag ser en talang när jag ser en.

Nigge sa...

Jag har väl aldrig riktigt börjat rita och tur är väl det. Förmodligen fortsätter jag att skriva ett tag till oavsett hur många talanger du ser.