2015: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2015. En text, en låt, en spellista.....
2014: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2014. En text, en låt, en spellista.....
2013: .....Spotifylista Popskolan by Nigge 2013. En text, en låt, en spellista.....
2012: .....Spotifylista Popskolan by Nigge. En text, en låt, en spellista.....

lördag 26 januari 2013

ÄLSKADE SKIVOR - DAG 26

Man kan älska något eller någon under en begränsad tid av sitt liv. "Det är inte du, det är jag." Så kan man säga är gällande för ett antal plattor i skivsamlingen, bland annat nedanstående. Tack för det som var, hoppas vi kan vara vänner ändå liksom.

RICHARD MARX - REPEAT OFFENDER

Right Here Waiting For You. Jorå. Jag plockade förstås ner pianokompet i introt och klinkade hemma på pianot mellan de något tveksamma egna kompositionerna. Det här är alltså 1989 och vid sjutton års ålder kan man ju faktiskt inte ha särskilt höga krav på en individ av undertecknads kaliber. Jag var om möjligt vid vissa tidpunkter ännu mer dum i huvudet än vad jag är idag. Emellanåt svårt att tro, men så var och är fallet. 


Men herregud. HERREGUD!!


Som andraårselev på gymnasiet hade jag frapperande dålig koll på det mesta. Men skam den som inte utvecklar sig över tid. Nu vet jag ju att Richard Marx var med och skrev delar av musiken till filmen St Elmo’s Fire och körade åt Lionel Richie och Julio Iglesias på 80-talet. Det visste jag inte då. Hade jag vetat det tar jag inte för osannolikt att det hade ändrat min inställning till att lägga mina surt förvärvade veckopengar på ett dylikt alster. De hade gjort lika lite nytta/stor skada vid införskaffande av Lionel Richies samlade verk till och med 1989.

Vad pågick egentligen i min hjärna vid tidpunkten för denna plattas release? Outgrundliga äro tonåringens vägar. Jag måste komma ihåg detta för future reference om tonåringar i min omedelbara närhet i allmänhet och deras musikkonsumtion i synnerhet. Må de små liven ha bättre omdöme än sin far. 

Inga kommentarer: